La lógica del negoci de les sales de cinema

Les sales de cine buides, així les trobo cada cop que hi vaig. No em trobo als cinemes Truffaut de Girona davant una pel·lícula tailandesa subtitulada al Norueg, ni acudeixo a hores de sessió golfa. La gent ja no va al cine i no precisament pel pirateig, ni perquè disposen de grans pantalles a casa que ofereixen una experiència única, no va al cine per una raó de “lògica esclafant”, el preu.
Avui he pagat per dues persones 10 euros per entrada més les crispetes i beguda, un total de 25,50 Euros, 4443 ptes (més visual).
Sóc profà amb el negoci del cine però se’m acudeixen formes de rentabilitzar-lo, de convertir les sales buides amb sales plenes i la solució no depèn de matemàtica avançada, d’algoritmes genials ni de fórmules de bruixeria, només s’ha d’aplicar la “lògica esclafant”.
Les sales estan buides i els seients freds però les despeses de projecció són les mateixes tant si la sala està buida que plena, en conseqüència els ingressos directes o indirectes (llaminadures i xuxes) canviarien si la sala s’emplenés, si les famílies decidissin passar la tarda al cine.
Es demostrable que la pirateria no té una influència negativa sobre l’afluència de públic als cinemes. Avatar va ser la pel·lícula més descarregada i alhora la que va tenir més recaptació.
La gent encara volem anar al cine, passar una bona tarda i gaudir de l’ambient que les sales poden oferir amb tots els serveis, volem gaudir d’un servei que la relació qualitat preu sigui bona, que anar al cinema sigui una experiència, una bona sensació, un temps ben aprofitat.
La crisi d’aquest model de negoci és evident i és en aquests períodes en que els negocis s’han de reinventar, oferir un producte que s’adapti als temps i al consumidor, que doni un valor afegit al client i que aquest deixi de ser un número, una cara anònima, una simple estadística per convertir-se en part vital que interactúa amb un projecte nou.
El clients no podem tenir la sensació que paguem i que a sobre ens fan un favor, volem pagar i ser servits tal i com ens mereixem, amb un somriure i una grata experiència. Hem de tenir l’oportunitat de participar en el servei  i inclús alimentar-lo a través d’un bon feed back.

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Artícles d'interés, General, Societat. Guarda el enlace permanente.

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s